7-daagse Instagram cursus

MAALTIJDPLANNEN MET CLAUDIA

“Ik wil graag een gezond gezin en veel tijd overhouden om met z’n allen gezellige dingen te doen.
Dat is waar het om draait voor mij. En niet dat gestress om 17:30 uur.”

“Ik heb een drukke baan en ren van hot naar her. Ik zou graag wat meer rust in mijn week willen hebben en minder vaak eten bestellen…”

“Ik wil minimaal één keer per week vis eten & een keer vegetarisch.
Als ik nu last-minute iets koop, verval ik in mijn oude patroon: vlees. Dat zie ik graag anders. Maar hoe?”

KLINKT DAT HERKENBAAR?

Dan is de cursus Maaltijdplannen met Claudia echt iets voor jou! Doe jij ook mee? Koop dan een ticket in onze webshop. Wil je meer weten?
Lees dan snel verder. Start maandag 13 juli 2020, en je kunt gedurende de cursus nog instromen.

Koop een ticket!

Dit vonden cursisten van onze andere Instagram cursussen

Een praktische korte cursus waarbij je handvatten krijgt om je levenstijl aan te passen. Gezond eten hoeft niet moeilijk of vies te zijn!

-Iris Wagenaar-

Perfecte cursus voor een echt en wetenschappelijk onderbouwd gezond eetpatroon. Zeker in combinatie met het boek “Eet als een expert”. Een aanrader voor iedereen en een must voor mensen die actief en gezond willen leven.

-Olav Rollema-

Het is een fijne cursus, duidelijk en overzichtelijke informatie per voedingsgroep. Je krijgt inzicht in gezonde voeding en kunt op basis hiervan eigen keuzes gaan maken. De filmpjes zijn erg enthousiast opgenomen! Inspirerend om iedere dag een nieuwe storie te openen!

-Astrid Nicolai-

Een initiatief van I’m a Foodie en Een vorkje meeprikken

Als diëtisten en (voedings)wetenschappers vinden wij het belangrijk om een goed onderbouwde positieve boodschap te verkondigen over gezond eten en leven.

Heb je een vraag of suggestie hoe we de course nog leuker kunnen maken?

Stuur Bart dan even een mail via: [email protected].

Docent Claudia

claudia

Claudia Vork

Diëtist, receptontwikkelaar, eigenaar Een Vorkje Meeprikken

In een wereld waar alles om snel, snel, snel draait, ga ik tóch de uitdaging aan om Nederland weer aan het koken te krijgen. Geen zakjes, pakjes en kant-en-klaarmaaltijden, maar gezonde en voedzame homecooked gerechten. Ik laat je graag zien dat ook dit op een snelle manier kan en in jouw drukke leven past. Met de juiste planning, heb je dagelijks een smakelijk en kleurrijk bord voor je neus en ben je minder geneigd iets te bestellen of af te halen.

Wat krijg je allemaal?

  • Een digitaal werkboek van 20 pagina’s die na de cursus helemaal is ingevuld met jouw persoonlijke plan & actielijst

  • 700 stories om jou te inspireren en verder te helpen

  • Meer kleur op je bord, minder voedselverspilling en meer variatie in je weekmenu

  • Megaveel super bruikbare praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan

  • Diverse boekentips; van informatie tot kook- en bakboeken

  • Dagelijks de mogelijkheid om al je vragen te stellen aan Claudia

  • Het geheim van mixen, matchen, vooruit koken en lékker je eten opwarmen

  • Meer tijd voor gezellige dingen & rust aan tafel

  • En dat alles zonder concessies op de smaak, want eten moet natuurlijk altijd lekker zijn

Veelgestelde vragen

Iedereen is welkom bij de Maaltijdplannen met Claudia Instagram cursus. Grote kans dat je als professional alle kennis reeds hebt. Wellicht inspireren we je 🙂

Jazeker. Deelname is individueel. Zolang er plaats is in de cursus kan je uiteraard ook je vriend(in) / collega / moeder/ vader / broer aansporen om mee te doen :-).

Dat kan je hopelijk na de Instagram cursus zelf beoordelen :-). Maar kort gezegd omdat het een plan dat je zelf gaat vormen en dus bijna niet persoonlijker kan. Jij weet wat je lekker en belangrijk vindt, van mij krijg je de handvatten dat om te vormen naar voedzame maaltijden. Je kunt dus meteen aan de slag.

Nee. We hebben geen accreditatie aangevraagd bij ADAP en BGN. De cursus is bedoeld voor consumenten en niet specifiek voor collega gezondheidsprofessionals. Meedoen mag uiteraard wel 🙂

De Instagram cursus Maaltijdplannen met Claudia duurt in totaal 7 dagen. Iedere dag komt er een nieuwe serie stories online. De stories kun je op je eigen tempo kijken: ze blijven een maand opgeslagen staan in de hoogtepunten. Het kost per dag ca 10-15 minuten om de stories te bekijken. Onder de post van de dag kun je t/m de laatste cursusdag vragen stellen aan Claudia en kun je zelf reageren op vragen en als je wilt met andere deelnemers kunt chatten.

Ja! Op het moment dat de cursus bezig is kun je nog aanhaken. Alle stories blijven een maand na de laatste dag online staan. Na de laatste cursusdag moet je wachten op een volgende editie.

Gemiddeld duurt een serie stories ca. 10-15 minuten per dag. In totaal komen er gedurende 7 dagen 7 series stories online. Totaal zal het volgen van alle Maaltijdplannen met Claudia Instagram stories ca. 2u in beslag nemen. Daarnaast delen we dagelijks een opdracht om te stimuleren dat jij je gedrag daadwerkelijk aanpast. Deze opdrachten nemen op dag 2, 6 en 7 per stuk 45 – 90 minuten van je tijd in. Na de laatste dag zal de hele cursus nog een maand online blijven zodat je het op je eigen tempo kunt terugkijken.

Een gezond eetpatroon kan op allerlei manieren worden ingevuld. Dat kan een vegetarisch eetpatroon zijn, maar ook een eetpatroon met een beetje vlees of vis. We zijn – conform de Richtlijnen goede voeding – voor een meer plantaardig eetpatroon, maar dragen niet uit dat dat specifiek vega of vegan moet zijn. Vegetariers kunnen absoluut meedoen!

Tijdens de cursus ga je een eigen maaltijdplan maken. Dit houdt o.a. in dat:

  • je kijkt wat gezond is voor jou (en eventueel je gezinsleden), zodat de maaltijden ook echt bij jullie passen
  • je in kaart brengt wanneer je wél tijd hebt (ipv het ergens gehaast tussendoor te doen)
  • je leert hoe je een lijst maakt voor meerdere dagen, zodat je niet iedere dag naar de supermarkt hoeft.

Het is geen kant-en-klaar menu of plan. Als je gebruik wilt maken van maaltijdpakketten of services, dan kun je zelf kijken hoe dat in jouw plan past.

Er worden 3 voorbeelden behandeld en kookt Claudia  aan het einde van de week 3 gerechten die geschikt zijn voor die 3 situaties. In alle gevallen zullen de maaltijden in te vriezen zijn, zijn ze makkelijk voor te bereiden, is het gevarieerd en om te bouwen naar meerdere porties wanneer je het toch nog eens een andere dag wilt eten.

De focus is avondeten. Lunch & tussendoor komt wel voorbij, in de trant van: maak het ‘s avonds klaar / maak meer en neem mee als lunch / restjes kun je verwerken als snack.

Ja. In je persoonlijke plan houd je overal rekening mee; voorkeuren, dieetwensen, etc. Bij het koken einde van de week kan niet overal rekening mee worden gehouden, maar je kunt wel aanpassingen doen, zodat het bij jou(w situatie) past.

Ja! Je gaat vooral leren over wat er bij jouw allemaal meespeelt. Wanneer heb je wél tijd. Wie kan je helpen en op welke manier. Dit breng je zelf in kaart en dan kan je lekkere en gezonde maaltijden gaan koken. Dag 6 en 7 van de cursus zijn de ‘praktijk’ dagen voor het uitvoeren.

Grote kans dat Maaltijdplannen met Claudia je hiermee verder gaat helpen. Je maakt je eigen plan en bij jou ligt de focus dan vooral op het koken.
Wat kun je al van tevoren maken zodat je niet iedere dag om 17:30 uur 2 (of 3) dingen staat te maken. De kookdag op het einde geeft recept ideeën en laat zien hoe je 1 ding kunt koken en dat dan alsnog kunt omvormen naar andere smaken/ voorkeuren.

Koken zonder stress en gedoe start nu!

Doe ook mee!

Claim je plaats!