De Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) heeft als doel de samenstelling van bewerkte producten te verbeteren. Zo bieden winkels, horeca en catering verbeterde bewerkte producten aan. En eten mensen minder zout, suiker en verzadigd vet als ze deze producten kiezen.

Maud Theelen is voedingswetenschapper en communicatie adviseur en een I’m a Foodie member. Vanuit haar rol bij een communicatiebureau helpt ze voedingsmiddelenorganisaties in het versnellen van de transitie naar een duurzame toekomst. In opdracht van het ministerie van VWS is zij onder meer gevraagd om de communicatie richting de voedingsproducenten omtrent de implementatie van de NAPV vorm te geven.

Na het luisteren ben je helemaal op de hoogte!

Name Start
Intro 0:00.000
Even voorstellen: Maud Theelen 1:11.596
Kolven op het werk is niet overal goed geregeld 3:59.949
Wat is het akkoord voor productverbetering? 6:34.072
Hoe die grenzen tot stand kwamen 13:41.263
Tegengestelde belangen bij producenten 22:45.517
Hoe zit het in andere landen? 30:21.847
Het verschil tussen grote en kleine producenten 39:57.051
Praktische tips 44:27.295
Volgende gasten 48:38.884
Tot slot 50:52.902